Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Godown, Pakistan van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Godown, Pakistan van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

09 Mei 2016 | Pakistan, Godown

Vroeg stond de wekker vanmorgen,
5:45 uur. Ontbijt om 6:15 uur en vertrek om 6:30 uur. Fietsen in Bangkok op de fietsen van Co. Van Kessel. Ja, Nederlanders hebben overal business. Met 4 begeleiders door de nauwe straatjes van Bangkok gefietst, over de markt, door de bananen velden. China town op de fiets en dwars over de markt. Varkenspoten, vis en groente het was er allemaal en vers natuurlijk en toch 's land wijs 's lands eer het is een hele ervaring. Vriendelijk groetende mensen en begeleiders die hun leven wagen om ons veilig over te laten steken. Zo hebben we oud en nieuw Bangkok gezien. Om 12:00 uur kwamen wij bij ons lunch adres aan. Het zou eenvoudig maar voedzaam zijn. Ik noem het Arai Arai wat zoiets betekend als verschrikkelijk lekker in het Thais.
Vier uren fietsen in de hitte daar wordt ik niet mooier van. Het haar nat van het zweet en een hoofd als een tomaat na de lunch met fiets en al in drie bootjes weer naar de andere kant van de rivier waar het nog een klein stukje was naar Co. Van Kessel om de fietsen weer in de leveren. Dank voor de prachtige belevenis en zorg.
De bus bracht ons bij de gouden Boeddha. Er hoort een prachtig verhaal bij mer een stuk geschiedenis. Maar voor nu: hij is prachtig en groot en van goud.
Later op de middag het Koninklijk Paleis bezocht met de emerald Boeddha, klein maar omgeven met gouden ander pracht en praal. Zeer bijzonder allemaal.
De schoenen moeten uit bij het binnengaan van de tempels en laat ik nu zulke tere voeten hebben dat ik nu de blaren op de voeten heb omdat de marmeren vloeren zo heet zijn dat mijn voeten verbrand zijn van 10 meter lopen op de hete vloer.pfff, en ik was al zo warm.
Moe en zeer voldaan met prachtige herinneringen zit ik nu schoon en fris gedoucht op mijn bed deze blog te schrijven. Ter verduidelijking nog wat foto's erbij en het wordt iets duidelijker.

Morgen naar de brug over de rivier de Kwai en nog veel meer. Op naar het Noorden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelyn

Actief sinds 01 Mei 2016
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 10373

Voorgaande reizen:

25 September 2019 - 02 Oktober 2019

Corfu, Griekenland

18 Mei 2018 - 03 Juni 2018

Marokko 2018

07 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Mijn eerste lange reis, Thailand

Landen bezocht: