Dag 11 fietsen en de nachttrein naar Bangkok - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu Dag 11 fietsen en de nachttrein naar Bangkok - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu

Dag 11 fietsen en de nachttrein naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

18 Mei 2016 | Thailand, Chang Klan

De dag egon zoals gebruikelijk vroeg. 7.30 uur vertrek naar de rand van Chang Mai om op de fiets te stappen. Het is erg warm zo tegen de 40 graden aan zodat ik wel even nagedacht heb of ik de fietstocht wel aan zou kunnen. 27 km fietsen in ons weer is prima te doen maar in deze temperatuur? 3 dames gingen in de bezemwagen en de reisleider gaf aan dat het goede fietsen zijn en er leuke stops ingepland zij zodat het goed te doen is. Dat was ook zo. Wat heerlijk om daar te fietsen. Door de rijstvelden. Jasmninrijst smaakt straks in Nederland echt anders. De eerste stop was midden in een rijstveld. De korrels hingen er prachtig aan. Hihi we hebben vanaf dag 1 al geleerd dat we in plaats van mooi prachtig moeten zeggen omdat mooi in het Thais, schaamhaar betekend. Ja, wij Nederlanders roepen snel mooi hoor. Dus ook in hetbrijstveld riepen we weer allemaal oh, wat mooi he. Nu is wat in het Thais een tempel dus je raad het al tempel schaamhaar roepen roept ook een lach op bij de Thai, maar dan welmeen andere lach als die van ons.
Later hebben wij de doodskistenfabriek gezien en als je een beetje geld hebt zorg je ook voor een soort tempel van papier mache voor de kist. We hebben dames aan het plakken gezien van goudpapierstroken en meer franje. Bijzonder hoor hun gedavhten hierover.
Weer verder gefietst door de natuur. Een fietstocht zonder koffiestop is geen fietstocht voor een Nederlander natuurlijk dus ook een kofgiestop ingelast en nu bij de beelhouwer. Prachtig houtsnijwerk. Van tafeltjes met een olifant tot beelden van 4 meter hoog.
Ik heb genoten van de fietstocht. Na gedane arbeid is het zoet te rusten en zo werden we bij ons lunch restaurant afgezet aan de rivier. Alweer super lekker gegeten. Op ons programma stond ook nog een bezoek aan een Boedistische tempel. Dat hoefde voor mij niet meer, we reden namelijk in een somlok en die auto's hebben gen airco. Door dit bezoek kwamen we pas om 16.15 uur terug bij ons hotel en hadden 45 minuten om ons bij het zwembad op te frissen en ons klaar te maken voor vertrek naar het station voor de nachttrein naar Bangkok. Dat was een feestje opzich. We hadden een ticket met plaatsen erop zodat iedereen wist waar hij zat. Op de plaats stonden al taartdozen klaar met lekkers. Een bakje gekruide rijst, 3 kippepootjes, pakje fris, eitje gekookt, cakeje, chipszakje, banaantje en mandarijntje. Het was gezellig met elkaar en ons bedje werd door de treinmedewerker gereed gemaakt. Prima geregeld, ik kan niks anders zeggen. Lisette boven en ik beneden. Natuurlijk slaap je anders dan in een hotel maar het ging prima. Om 5.30 uur weer wakker en opgefrist enntanden gepoetst. 7.00 uur kwam de trein aan in Bangkok en stond de bus klaar om ons naar een hotel voor intbijt te brengen. Hihi, ik heb daar flink gegeten omdat ik wel treknhad en we nog 3 uur in de bus mochten doorbrengen naar Cha-am waar we nu aangekomen zijn.
Lekker gedouched en de super mooie kamer in bezit genomen. Lekker even uitrusten van de reis tot nu toe.
Vanavond eten in buurt.