Dag 6 Thailand Chang Rai - Reisverslag uit Ban Nam Lat Wang Sang, Thailand van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu Dag 6 Thailand Chang Rai - Reisverslag uit Ban Nam Lat Wang Sang, Thailand van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu

Dag 6 Thailand Chang Rai

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

12 Mei 2016 | Thailand, Ban Nam Lat Wang Sang

Vanmorgen naar het historische park geweest. Daardoor met de gids gefiets. Het is in Phitsanalok. Sukhothai was eeuwen geleden de Hoofdstad van Thailand. Door gebrek aan water is de hoofdstad verplaatst naar Bangkok. We zijn door de oude stadsmuten gelopen en hebben de tempel bekeken die eerst voor de Hindoes was gebouwd. Later is hij verbouwd als Thaise tempel en zodoende gericht naar de andere kant.
Na 2 stops met lekkere koffie stonden wijn in Chaiang Rai stil voor het stoplicht. Dat is logisch met een rrod licht natjjrlijk maar de bus wilde niet meer in de 1ste versnelling. Na eean geregeld te hebben en 20 mijn. later kreeg de chauffeur de bus weer aan het rijden. De beste man was ook al door de politie staande gehouden en had een boete gekregen van 1000 Tbath. Beetje vremd want hij zou iets teveel naar de rechterbaan hebben gereden. oeps dat ruikt. Maar goed de bus heeft de boete bijelkaar gelapt en de beste man was zo dankbaar.
Moe en voldaan zijn we om 20.00 uur aangekomen. Het eten stond al gereed en we konden direct aanschuiven. Het eten was wederom heel lekker. Voor het eerst hebben we ijs na gekregen.
Morgen wat later opstaan en dan in de ochtend naar de bergstammen en de medicijn man. Op de avond hebben we de Thaise massage geboekt. Yep, daar heb ik nu al zin in.