Terug naar Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu Terug naar Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu

Terug naar Marrakesh

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

28 Mei 2018 | Marokko, Marrakesh

Ouarzazate naar Marakesh. Eerst door de vallei gereden en daarna 100 km door het Atlasgebergte. Pff, wat een bochtenwerk en wat een snelheid. Ik zat net na het mudden un de bus wat mij wel misselijkheid en duizeligheid opleverde. Door naar mijn luisterboek te luistwren en mij te focussen op het verhaal is het goed gegaan. De koffiepauze op een prachtige plek genoten. Midden in de dorre vlakten toch terrassen met groene vruchtbare plekken. Natuurlijk een paar foto stops zodat het prachtig vastgelegd is.
Na aankomst in Marakesh weer in Hotel Oudaya gelunched. Het was veel beter dan ons vorige diner. Nu een lekkerbekje en een chocolade cakeje toe.
Lisette is verkouden maar het lastigste is haar benauwdheid.
Wij hebben er dan ook voor gekozen deeze middag op onze kamer te blijven. Ze heeft goed geslapen en ik een gedownloade netflixfilm gezien.
Op avond zouden wij met de hele groep naar een diner met Marokkaans vermaak. Het lukte Lisette niet en zij is i het Hotel gebleven en heeft lekker geslapen. Zo kon ze de 2de Marakesh dag mee naar het Mausoleum en het Paleis van een minister uit de oude tijd. Hij had 4 officiele vrouwen en 24 concubines. Dit is vroeger niet uit lust ontstaan maar uit sociale overwegingen. Na de oorlog waren er weinig mannen zodat dit een goede sociale oplossing was om meer vrouwen de liefse te geven en kinderen. Ook vanwege de stammenpolitiek. Als de minister van alle stammen een vrouw heeft dan hebben alle stammen invloed. Deze minister was 4 jaar minister en jammer genoeg onvruchtbaar. Het paleis was erg mooi en dankzij de uitleg van Youssef heb ik nu een ander idee van een Harem. Het betekend prive domein of privéleven.
Op de middag zijn Lisette en ik verder alleen op stap gegaan. Drentelend door de straatjes op zoek naar een leuke jurk voor Lisette. Dat lukte niet op de Medina zodat wij het op de boulevard wilden proberen in de Mall.Wij hebben een taxi genomen, wat op zich een belevenis was. 4 mannen die ons in hun taxi wilden. Duidelijkheid van Lisette heedt ervoor gezorgd dat wij voor 50 Dirham weer bij ons Hotel werden gebracht.
Lipend naar de Mall gegaan.
Lisette is goed geslaagd alleen is het een jumpsuite met vestje geworden. Nagenieten op een terras van koffie en een taartje was echt genieten. Na diner in het Hotel met een kleine groep in de bar nog iets gedronken. Het was ons laatste gezamenlijke diner. Vanaf woensdag alleen ontbijt in het Hotel in Assaouira. Dus straks lekker slapen voor de rit van morgen. 170 km.