Ouarzazate " vrije" dag - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu Ouarzazate " vrije" dag - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu

Ouarzazate " vrije" dag

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

28 Mei 2018 | Marokko, Ouarzazate

Een vrije dag tijdens een rondreis is bedoeld om bijnte komen van het programma. Ja, dat is leuk bedacht maar als je in een tempo zit is het ook lekker om vast te houden. Het aanbod van Youssef voor een halve dag excursie naar de Oase was dan ook snel door de hele groep beantwoord met een ja. Dat betekende dat wij allemaal om 9.00 uur jlaar stonden voor de jeeps. De groep van 19 perso en is verdeeld over 4 jeeps. Na een prachtige rit en een fotomomentje stop om van bovenaf de oase en de nederzetting te kunnen zien kwamen wij aan bij de oase. De plaatselijke gids leidde is rond soor het pra htige groen en het riviertje. Uitleggend wat wij zagen en hoe de berbers zelfvoorzienend er met 5 families leefden zij daar van de landbouw. De kinderen gaan naar school. De gids stelde nar de natuurwandeling zijn huis open om thee te drinken. Zijn zoontje bracht ons dadels en brood. Het hyis was koel van binnen door de dikke lemen muren met kleine openingen voor ramen. De kinederen sliepen bijelkaar.
Op de middag zijn wij gaan fietsen met 6 van de groep naar de stad. Daar hebben wij weer met een gids het Filmmuseum bekeken. Ernaast was het artistiekcentrum van Ouarzazate. Zilver, hout en keramiek, gemaakt soor de Berbers, Nomaden of Touarik gemeenschappen. Afdingen kon daar niet. Lisette heeft oorbellen gekocht.
Moe maar voldaan weer teruggefietst naar hotel Alzat.
De groep twijfelde of wij vandaag nog diner kregen in het Hotel zodat ik Youssef heb gevraagd. Het bleek al bijna klaar te zijn voor ons. Terwijl wij aan het eten waren ontstond het idee bij een 8tal groepsleden om nog even naar de stad te gaan. Heel veel leven zat er niet in maar we hebben het zelf lwuk gemaakt. Het was een heerlijke rustdag.
Morgenvroeg op om om 8.30 uur te vertrekken naar Marakesh.