Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu

Casablanca

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

20 Mei 2018 | Marokko, Casablanca

Vandaag naar Casablanca. De Moskee van Hassan de 2de op de foto kunnen zetten. Morgen krijgen wij een rondlwiding van 45 min en een bezoek aan het Museum. Casablanca de witte stad omdat de Spanjaarden de Arabische stadsnaam niet konden uitspreken. Marrakesh is de rode stad. Vanwege de lemenkleur op alles huizen. Heel bewust omdat in dit landklimaat temperaturen heeft tussen -10 en +50. Als de huizen wit zouden zijn is de reflectie zo sterk dat het pijn aan de ogen doet. Doordat Marakesh de oude hoofdstad is geweest dankt Marokko zijn naam Maroc aan Marakesh.
Door de overheersing van de Fransen in dit gebied zijn hier veel Roomskatholieken. Wij hebben een kerk bezocht en die werd voornamelijk bezocht door de Afro gemeenschap. Natuurlijk hoort daar ook een Praiseband bij. Ze waren aan het oefenen, wat ons ontroerde.
Nu op de kamer aangekomen op 8 hoog in Hotel Prince de Paris. Tot 16.00 uur even bijkomen en dan met een aantal van de groep naar de Medina aan de overkant. Om 20.00 uur staat ons diner weer klaar. Vanmiddag een heerlijke lunch gehad. Kip tajine. Met olijven en citroen. Heel erg lekker.

Later.....

De Medina was een hele belevenis. In het begin werd je aangeklampt en dat kost even tijd om die mensen duidelijk te maken dat wij ons willen oriënteren in plaats van kopen. Marijn heedt wel een paar schoenen voor haar vader gekocht en een jurkje voor jaar kleine nichtje. Delano had de stadsplattegrond gedownload van Google maps zodat wij precies wisten waar we waren. Na de markt wilde Delano naar Zara voor slippers. 25 min lopen. Oeps en dat na de markt maar samen uit same thuis. Jammer genoeg was Zara dicht. Moe maar voldaan om half zeven terug in ons hotel.
Nu ook lekker gegeten en tijd voor een voorleesboek.

Morgen naar de Moskee en dan naar Rabat.