Dag 6 de Bergstammen - Reisverslag uit Ban Nam Lat Wang Sang, Thailand van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu Dag 6 de Bergstammen - Reisverslag uit Ban Nam Lat Wang Sang, Thailand van Evelyn Krikke - WaarBenJij.nu

Dag 6 de Bergstammen

Blijf op de hoogte en volg Evelyn

13 Mei 2016 | Thailand, Ban Nam Lat Wang Sang

Vanmorgen " uitslapen", we vertrokken om 8:30 uur. We zijn afgereisd naar de Bergstammen, Mongh en Luha. ( of zoiets). De medicijnman ontmoet en hoe eea werkt werd verteld door een vrouw uit het dorp. Daarna nar de kindergarden in het dorp geweest, waar kinderen van verschillende stammen bij elkaar zitgen. De kinderen zijn allemaal al zindelijk, omdat ze geen luiers gebruiken en zo heel snel zindelijk zijn. Wij hadden stuiterballen, balonnen en schuimpjes meegenomen en de leidster van de groep was ee blij nee. Volgens de reisleider is het meer dan welkom. Ook doen diverse groepen niets tot weinig met zo' n donatie. Ik had ook een ballon opgeblazen die een kindje in net dorp wel heel graag wilde hebben. Ze keek zo schattig.
Vanavond zijn we naar de Thaise masseuse geweest. Zo, dat was goed. 2 uur lang en ik heb al veel massages gehad maar dit overtreft alles. Na de massage stond de thee klaar met een koekje en 2 stuks fruit. De dame die ons naar de stoel bracht wist welke schoenen van ons waren. Dat is wel heel knap hoor met 24 man in een keer. Even door Chai Rai belopen op weg naar een restaurant. Wat was dat weer lekker. Jammer genoeg werd een van de groep niet lekker en die bleek een zonnesteek te hebben opgelopen. Met dit hete weer 42 graden is hij vanmiddag nog even aan het hardlopen geweest. Dan de massage eroverheen dan is het net teveel. Je kunt nog zo' n sportman zijn maar dit is voor een Nederlander echt to much. Alsof het weer het wist, we kregen een stortbui met onweer en dat kanpte lekker op. Het is nu 22.16 uur en nog 29 graden. Ja, en dan weer naar het hotel. Allemaal naar de tuktuk standplaats door de plassen gelopen. Lisette, Vera en ik in 1 tuktuk en ja hoor ze maken er echt een race van. Ik ben blij dat ik veilig aangekomen ben. Haha, lekker wel als eerste. Nu lekker slapen en morgen weer om 7.00 uur rijden. Op naar Chai mai.

• 13 Mei 2016 - 20:19

Karin Krikke:

Als ik al je verhalen zo lees, krijg ik het er warm van. Wat een belevenissen op één dag.
    En dan de warmte en veel fietsen.... Maar wel heel veel indrukken, die ze je niet meer kunnen afnemen.
    Geniet je ook een beetje?